onsdag 30 januari 2013

Äntligen ett pojkrum.

Då var det äntligen dags att planera för lille V`s rum och han har stora krav för att vara så liten. Inte så konstigt då vi har pratat länge nu om hans egna rum, som han ska få när nya huset är klart. Det är V´s första egna rum och mitt första pojkrum att planera för, så det är riktigt roligt.








Även inom denna genre finns det hur mycket fint som helst att välja mellan och lätt är det inte. Det jag har att ta hänsyn till är en liten kille som är väldigt förtjust i Cars, och då menar jag väldigt förtjust i Cars.


Men mamma är inte lika tokig i dessa bilar som dyker upp både här och där i ens liv, på kläder, leksaker av alla dess slag och även tapeter som jag fort gömt undan för lille V.




Lite inspiration har jag hunnit samla på mig men inte tagit något beslut ännu. Har kommit fram till att det är väldigt fint med två olika tapeter som får samsas i rummet som för övrigt är vitmålat. Tror dock att jag ska vara lite försiktig med för mycket färg på tapeterna eftersom leksaker och annat tillför så mycket färg i sig.

En väldigt fin säng från Sova har vi bestämt oss för i alla fall, med massor av bra förvaring under.    











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar