söndag 17 februari 2013

Tänk att vi också ska få en Porchveranda.


Idag var vi tvungna att stanna upp lite och ta en paus från huset. Ibland kan det bli lite för mycket av de goda och då kan det vara på sin plats att få lite nya intryck och tänka på något annat. Eftersom trädgården, våren och sommaren ligger mig varmt om hjärtat passar det mig utmärkt att fundera lite på vår Porchveranda som jag nästan glömt bort under den här långa vintern.

Det var väldigt viktigt för Mr D med den här verandan, medan jag var villig att förhandla bort den. Man har trots allt en budget att förhålla sig till. Så blev det också, när vi stod inför faktum att vi inte skulle ha råd, fick verandan stryka på foten. Döm om vår förvåning när husleveransen kom och Porchverandan var med. Vår käre husleverantör, Sköna Hus, hade skickat med den trots allt och inga var gladare än vi så klart. Tack för det.


Att få verandan på plats kommer att bli vårt sommarprojekt och det kommer att bli fantastiskt. Tänk att kunna sitta ute och äta i lugn och ro, trots att det börjar dugga. Alla fina, härliga sommarmöbler som står tryggt, skyddade från regn och rusk. Inte behöva springa in med alla dynor. Ja, ni hör själva, att vi tidigare inte hade en uteplats under tak. Vi kommer även få en balkong på övre plan med utgång från vårt sovrum och jag önskar mig ett tak även över den, tänk att sitta där, under tak  en sen kväll och titta på ett härligt åskväder. 


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar