onsdag 25 maj 2016

Härliga maj...

Vilken härlig månad maj har varit, ingen är gladare än jag. Alla träd, buskar och vårblommor verkar njuta även dom för jag har aldrig sett äppelträden blomma i trädgårdarna som i år. 

Här hemma händer det en hel del. Vi formar om rabatter och planterar om. Vi bygger en entre och gör klart spaljen som vi påbörjade i höstas. Men vi försöker även njuta av det vi gjort och jag traskar runt i trädgården och kikar på det som vi planterat tidigare år och känner mig glad över det som verkar trivas. Är det något jag lärt mig om växter så är det att dom måste få stå på den plats dom trivs på annars blir dom aldrig så fina som dom är i din trädgårdsbok.   



Nedanför altanen har jag planterat Blåregn som ska få klättra på räcket tillsammans med rosen Fairy som får sprida ut sig nertill. Tror det blir fint.  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar